Darmowa wysyłka | 30 dni na zwrot towaru | wysyłka w 24h
Wesoły pociąg - Gra, puzzle, alfabet Jako
Wysyłka w 24h!
30 dni na zwrot!
Darmowa wysyłka od 250zł
Grę 2w1 Wesoły pociąg, której proste reguły gry są idealne dla przedszkolaków, ale z pewnością wciągną także starszych graczy. Daje ona gwarancję świetnej rozrywki dla każdego, niezależnie od wieku.
Do wyboru mamy różnorodne maszyny pociągowe - od lokomotyw, przez parowce, aż po szybkie elektrowozy. Rzucenie kostką pozwoli na zdobycie radosnych wagoników i stworzenie własnego pociągu. Zwycięsko wyjdzie z tego ten, kto uzbiera najwięcej wagonów (czyli punktów). Wariant gry dla zaawansowanych wymaga dodatkowo znajomości kolejnych liter alfabetu i pozwala na zdobywanie dodatkowych punktów.
Puzzle Alfabet w pociągu
Ponadto, gra zawiera też zestaw puzzli, w którym litery z alfabetu ruszyły na wycieczkę pociągiem, ale niestety niezgodnie z kolejnością alfabetu rozmieściły się w wagonach. Waszym zadaniem jest pomoc w uporządkowaniu liter.
Użyjcie do tego kartoników z wagonami. Na kartonikach widnieją litery – pojedyncze lub dwie następujące po sobie. Musicie je ułożyć zgodnie z kolejnością liter w alfabecie.
Opakowanie w formie poręcznego kuferka z pewnością przyda się po zakończeniu gry. Pomaga ono zachęcić dziecko do posprzątania oraz ułatwia przechowywanie.
Rozwija przy tym różne umiejętności i cechy:
- umiejętność logicznego myślenia
- liczenie
- rozpoznawanie kolorów
- rozwijanie manualności
- wspieranie kreatywności i wyobraźni
- wzmacnianie spostrzegawczości i koncentracji
Przygotowanie do gry
• Rozłóżcie kartoniki z wagonami, pogrupujcie je według kolorów i długości (tworząc pulę).
• Kostki połóżcie obok nich.
• Każdy gracz bierze po 1 kartoniku z lokomotywą i kładzie go przed sobą. Jeśli graczy jest mniej niż sześciu, niewykorzystane kartoniki z lokomotywami nie biorą udziału w grze.
Rozgrywka: Grę rozpoczyna osoba, która ostatnio jechała pociągiem (lub najmłodszy gracz).
• Gracz w swojej kolejce bierze kostki i rzuca wszystkimi naraz. Może wykonać maksymalnie 3 takie rzuty. Po każdym rzucie może odłożyć na bok wybrane kostki. Pozostałymi rzuca dalej. Raz odłożone kostki może wykorzystać w kolejnych rzutach.
• Celem rzutów jest uzyskanie odpowiedniej wartości na kostkach, zabranie z puli zgodnego co do koloru i liczby wagonów kartonika i dodanie go do swojego pociągu.
• Jeśli gracz wyrzuci Stop - nie zdobywa żadnego kartonika - grę kontynuuje kolejna osoba.
• Dżoker zastępuje dowolny kolor.
• Jeśli wyrzucona wartość nie jest dostępna, gracz może zabrać kartonik w danym kolorze o mniejszej liczbie wagonów.
• Jeśli w puli nie będzie już kartoników odpowiadających wartości na kostkach, to gracz nie zdobywa żadnego kartonika - grę kontynuuje kolejna osoba.
• Podczas jednej kolejki można zdobyć tylko jeden kartonik (jeśli są dwie pary, gracz wybiera jedną z nich).• Kolejka przebiega zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Koniec gry: Gra się kończy, gdy w puli nie ma już kartoników. Policzcie wagony w swoich pociągach. Każdy wagon to jeden zdobyty punkt. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów. Możliwy jest remis.
Wariant zaawansowany Punkty ekstra: Jeśli chcecie zwiększyć poziom trudności gry, wprowadźcie dodatkową zasadę: za każde połączenie kartoników, w których literki ułożone są zgodnie z kolejnością, w jakiej występują w alfabecie, zdobywacie dodatkowe punkty.
Elementy gry
• 30 kartoników z wagonami (2-, 3- i 4-wagonowymi)
• 6 kartoników z lokomotywami
• 3 kostki z wagonami i dżokerem
• 1 kostka z wagonami i stopem
Pudełko z rączką i zamknięciem z tworzywa.
Wiek: +4
Liczba graczy: 2-6
Czas gry: około 20 min.