Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu końcowym. Za ich pomocą zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Więcej informacji znajdziesz na stronie Polityka Prywatności.

cancel
  • Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
  • Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
  • Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
  • Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
  • Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
  • Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
  • Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
  • Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod
Nie ma wystarczającej ilości produktów w magazynie

Gra planszowa memo Skarby w ogrodzie - Janod

125,00 zł
Brutto
Dodaj do listy życzeń

Ostatni raz ten produkt został dodany do koszyka: 2020-05-13


Wysyłka w 24h!

30 dni na zwrot!

Darmowa wysyłka od 250zł

Opis

Gra memory Janod Skarby w ogrodzie. Znajdź skarby zakopane w ogródku. Wygrywa ten gracz, który zbierze ich najwięcej.

Zawartość gry:

- plansza drewniana,

- 12 okrągłych kartonowych żetonów z różnymi „skarbami”, które można znaleźć w trawie,

- 22 kart: 12 z tymi samymi skarbami, co na żetonach, oraz dodatkowych 10 kart z pułapkami lub ułatwieniami,

- 48 kartonowych kwadratów, z których na planszy układa się trawnik.

Wiek + 5 lat

Czas rozgrywki 30 min

Liczba graczy 2-6 osób

Wymiary opakowania: 32 x 3,5 x 32 cm

PRZYGOTOWANIE DO GRY 12 okrągłych żetonów – „skarbów” należy umieścić losowo ilustracjami do góry w otworach na drewnianej planszy, a następnie ułożyć na całej planszy 48 kwadratów z trawą tak, aby przykryć wszystkie „skarby” i pozostałe pola ogródka. Jedno z pól na planszy pozostanie odkryte, aby gracze mogli podczas rozgrywki przesuwać po niej kwadraty trawnika. Obok planszy należy ułożyć 2 stosy żetonów – jeden ze „skarbami” (pomarańczowe, z rysunkiem skrzyni na odwrocie), drugi z pułapkami i ułatwieniami (niebieskie, ze znakiem zapytania na odwrocie). Przed rozpoczęciem gry warto obrócić jeszcze planszę kilka razy, aby utrudnić graczom zapamiętanie rozmieszczenia „skarbów”.

ZASADY GRY

Grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Odkrywa on 1 kartę ze skarbem oraz 1 kartę ze znakiem zapytania i kładzie na środku stołu. Ilustracja na karcie ze skarbem oznacza rzecz, którą gracze mają odnaleźć na planszy, a karta ze znakiem zapytania wskazuje pułapkę lub ułatwienie, aktywne podczas tej tury. Następnie gracz przesuwa o jedno miejsce, w dowolnym kierunku, pole trawnika. Aby znaleźć wylosowany skarb, każdy gracz musi przesuwać pola trawnika (po jednym ruchu podczas swojego ruchu, w dowolnym kierunku, lub korzystając ze specjalnych możliwości, jakie dają karty aktywne w danej turze), także powtarzając swoje ruchy, tyle razy, ile potrzeba, dopóki nie odkryje właściwego żetonu.

Co się dzieje, gdy gracz znajdzie skarb?

- Jeśli jest to skarb, którego ilustracja widnieje na wylosowanej karcie, gracz zabiera tę kartę i ma dodatkowy ruch – odkrywa następną kartę „skarbu” i następną kartę ze znakiem zapytania, a zużytą kartę ze znakiem zapytania odkłada na bok. Jeśli odkryje skarb inny niż ten, który musi znaleźć, grę kontynuuje gracz po lewej stronie.

- Jeśli jest to inny skarb, grę kontynuuje gracz po lewej stronie – przesuwa on kwadraty trawnika w poszukiwaniu tego samego skarbu i obowiązują go te same pułapki lub ułatwienia, które widnieją na już odsłoniętej karcie ze znakiem zapytania.

Znaczenie kart pułapek/ułatwień:

: planszę należy obrócić o ¼ okrążenia.

: dzięki temu sprzętowi gracz może przesunąć 2-3-4 kwadraty lub nawet cały rząd trawnika w jednym ruchu.

: gracz może zabrać przeciwnikowi jedną kartę ze skarbem.

: dzięki temu sprzętowi gracz może przenieść jeden (tylko jeden!) kawałek trawnika w dowolne miejsce na planszy. Jeśli nie znajdzie właściwego skarbu, kolejny gracz w swojej turze również może skorzystać z koparki.

: gracz musi zrobić sobie przerwę, a następny gracz rozgrywa swoją turę bez żadnych pułapek ani ułatwień.

: gracz musi znaleźć dwa skarby na raz! W tym celu musi odkryć jeszcze jedną kartę ze skarbem. Jeśli nie znajdzie żadnego, szczęścia próbuje kolejny gracz. Jeśli znajdzie tylko jeden, a drugiego nie, musi włożyć obie karty ze skarbami na spód odpowiedniego stosu, a kolejny gracz odkrywa nowy „skarb” i nową kartę ze znakiem zapytania.

: niestety, gracz musi oddać jedną ze swoich kart ze skarbem innemu, wybranemu, ogrodnikowi.

Jeśli na stosie z pułapkami/ułatwieniami nie została już żadna karta, należy zebrać zużyte karty, przetasować i ponownie utworzyć z nich stos. Jeśli na stosie ze skarbami nie została już żadna karta, oznacza to koniec gry.

Janod
J02689

Specyficzne kody