Darmowa wysyłka | 30 dni na zwrot towaru | wysyłka w 24h
Gra logiczna Guzzle - Djeco
Wysyłka w 24h!
30 dni na zwrot!
Darmowa wysyłka od 250zł
- Wiek 6-99 lat
- Ilość graczy 2
- Czas trwania ok 15 minut
- Wymiary opakowania 21,5 x 21,5 x 4 cm
Zawartość:
2 zestawy 41 elementów do stworzenia ośmiornicy
1 zestaw = 1 głowa ośmiornicy, 8 kawałków z „końcami macek” + 16 „dwukierunkowych” elementów + 16 czterokierunkowych” elementów.
Cel gry: Guzzle to gra w puzzle. Gracze rywalizują ze sobą, który pierwszy ułoży idealną ośmiornicę z ośmioma mackami.
Przebieg gry: Przed rozpoczęciem gracze powinni wspólnie wybrać poziom trudności lub model, który chcą ułożyć. Poziom trudności zależy od liczby użytych elementów „czterokierunkowych”
Zgodnie z wybranym poziomem trudności, gracze muszą ułożyć ośmiornicę używając co najmniej wybranej liczby elementów czterokierunkowych.
Kiedy gracze wybiorą poziom trudności mogą zacząć układać ośmiornicę. W momencie, kiedy gracz uważa, że ukończył ośmiornicę, gra zostaje zatrzymana i sprawdzamy:
- liczbę użytych elementów „czterokierunkowych”
- czy ośmiornica ułożona jest w całości (zobacz: „ułożona ośmiornica”)
Ułożona ośmiornica:
- Ośmiornica musi posiadać wszystkie 8 elementów z „końcami macek:
- Nie może być niepołączonych ze sobą elementów „dwukierunkowych” lub „czterokierunkowych”
- Nie powinno być „robaków” ani „pętli”, czyli macek niezwiązanych z głową ośmiornicy
Poziom trudności:
Poziom trudności zależy od liczby użytych elementów „czterokierunkowych”
Poziom 1: użyj 2 elementów „czterokierunkowych” Poziom 5: użyj 10 elementów „czterokierunkowych”
Poziom 2: użyj 4 elementów „czterokierunkowych” Poziom 6: użyj 12 elementów „czterokierunkowych”
Poziom 3: użyj 6 elementów „czterokierunkowych” Poziom 7: użyj 14 elementów „czterokierunkowych”
Poziom 4: użyj 8 elementów „czterokierunkowych” Poziom 8: użyj 16 elementów „czterokierunkowych”
Uwaga: Gdy w grze biorą udział gracze na różnych poziomach, można ustawić inny poziom trudności dla każdego gracza.
Budowanie modelu:
Innym sposobem na zabawę jest zbudowanie modelu. Gracze mogą używać wybranych elementów, ale muszą zbudować ośmiornicę na podstawie ustalonego kształtu.
Tak jak poprzednio, gracze wybierają model, który ma być budowany i zaczynają ośmiornicę. Jak tylko gracz uważa, że skończył, powinien zatrzymać grę, aby sprawdzić:
- czy odpowiedni kształt został dopasowany,
- Czy ośmiornica jest kompletna.
Jeśli wszystko jest w porządku, gracz wygrał rundę. Ośmiornice są demontowane i zaczyna się nowa runda.
Różne opcje zestawów modeli przedstawiono na końcu broszury.
Koniec gry:
Grę wygrywa gracz, który wygrał 3 rundy.
Porada: Aby szybciej rozpocząć grę, sugerujemy posegregować odpowiednie elementy razem. Np. „końce macek” razem, elementy „dwukierunkowe” razem i elementy „czterokierunkowe” razem. Głowę ośmiornicy połóż przed sobą.